David Cangieter
Floormanager facilitaire dienst
Het saunaplein, de verschillende sauna’s, de behandelruimtes en de openbare ruimtes zien er, dankzij de facilitaire dienst, altijd schoon en netjes uit. Naast dat je het wellnessresort onderhoudt, ben je ook het aanspreekpunt voor alle saunabezoekers. Door jouw dienstverlenende instelling beleven gasten een onvergetelijke saunadag.
‘’Ik ben trots als gasten met een glimlach op hun gezicht rondlopen, alsof ze de dag van hun leven hebben.’’
David Cangieter
Floormanager facilitaire dienst
Al sinds 2015 begint David Cangieter, floormanager facilitaire dienst bij Elysium, steeds weer vol passie aan een nieuwe werkdag. “Vroeger bezocht ik zelf vaak de sauna. Dan kon ik heerlijk ontspannen, een beetje zwemmen, bijkletsen en lekker eten met vrienden. Het was altijd zo rustgevend en ik werd zo fijn behandeld door het personeel, dit heeft mij geïnspireerd hetzelfde te doen. Ik wil alle gasten een topdag bezorgen.”
Zo komen gasten niks tekort
David stuurt het team van facilitair medewerkers aan, zorgt met zijn collega voor de planning en werkt zelf ook hard mee op de werkvloer. “We zorgen er voornamelijk voor dat de gasten niks tekort komen. We vullen producten aan, wijzen gasten de weg, houden het resort schoon en signaleren mankementen. Voor die laatste twee werken we veel samen met de technische dienst en schoonmaakmedewerkers. Als de technische dienst niet aanwezig is, pakken wij onder begeleiding storingen op, zodat de gasten daar geen last van ervaren.”
Samen zorgen voor een leuke werkdag
“We zijn één groot bedrijf en moeten er samen voor zorgen dat de gast een fijne dag beleeft. Als gasten tevreden de deur uitgaan, dan hoop ik dat ze snel weer terugkomen en kunnen wij ze opnieuw een ontspannen dag bezorgen.” Het samenkomen en lachen met collega’s tijdens, maar ook na een werkdag, vindt David heel belangrijk. “Het hoeft niet lang, maar je collega’s ook buiten werk zien, schept een band en maakt het ook leuk op de werkvloer.”
Binnen de afdeling schoonmaak & facilitair zijn er verschillende functies: een floormanager schoonmaak & facilitair, een eerste medewerker schoonmaak, een eerste medewerker facilitaire dienst, een medewerker schoonmaak en een medewerker facilitaire dienst.
Wat zijn de taken van een medewerker facilitaire dienst?
– Algemene schoonmaakwerkzaamheden;
– Signaleren van mankementen;
– Controleren van ruimtes op reinheid;
– Ordenen van inventaris;
– Reinigen van sanitaire ruimtes;
– Beantwoorden van vragen van gasten;
– Communiceren van verbeterpunten aan leidinggevende;
– Aanvullen van verbruiksartikelen.