fbpx
Werken in de Wellness

Receptie

Gasten laten genieten van een ontspannen dagje wellness. Dat begint én eindigt bij de receptie. Het receptieteam bestaat uit een floormanager, een eerste medewerker receptie, een medewerker receptie en een gastheer of gastvrouw.

Floormanager receptie

Floormanager receptie is het gezicht en het aanspreekpunt van de receptie. Als floormanager receptie doe je niets liever dan, samen met jouw team, ervoor zorgen dat iedere gast hartelijk wordt ontvangen, vlot wordt ingecheckt, goed wordt geadviseerd en aan het einde van de dag ontspannen naar huis gaat.

Wat zijn de taken van een floormanager receptie?

  • Verantwoordelijk voor de dagelijkse coördinatie;
  • Verantwoordelijk voor een representatieve werkomgeving;
  • Sollicitatiegesprekken bijwonen;
  • Selecteren en inwerken van nieuwe medewerkers;
  • Functioneringsgesprekken met medewerkers;
  • Evaluatiegesprekken met vestigingsmanager;
  • Uitvoering geven aan het ziekteverzuimbeleid;
  • Meewerken in de uitvoering en aansturen van medewerkers;
  • Toezien op naleving van de voorschriften;
  • Ontwikkelen van voorstellen die omzet verhogend werken;
  • Afstemmen operationele zaken en bewaken interne procedures;
  • Afhandelen van complexe klachten.

Eerste medewerker receptie

Als eerste medewerker receptie kan jij de leiding overnemen als de floormanager niet aanwezig is. Je draagt zorg voor een positieve sfeer op de werkvloer en voor een gast- en servicegerichte werkwijze. De focus ligt op het borgen van een kwalitatief hoogwaardige, vriendelijke dienstverlening en bewaken van de efficiency/productiviteit en het afdelingsrendement. 

Wat zijn de taken van een eerste medewerker receptie?

  • Medeverantwoordelijk voor de dagelijkse coördinatie;
  • Draagt zorg aan een positieve werksfeer;
  • Mede selecteren en inwerken van nieuwe medewerkers;
  • Meewerken in de uitvoering en aansturen van medewerkers;
  • Aannemen en afhandelen van klachten;
  • Beheren van de gebruiks- en verbruiksvoorraad;
  • Signaleren van tekortkomingen/defecten;
  • Adviseren en toelichten resultaten aan floormanager;
  • Toezien op de naleving van de voorschriften;
  • Zorgdragen aan een representatieve werkomgeving.

Medewerker receptie

Medewerker receptie zorgt voor een vlotte en vriendelijke incheck, duidelijke uitleg en een warm welkom. Als medewerker receptie ben je de eerste én de laatste indruk. Jouw missie is dan ook dat gasten volledig én ontspannen met een glimlach weer naar huis gaan.

Wat zijn de taken van een medewerker receptie?

  • Ontvangen en inchecken van gasten;
  • Uitchecken en afrekenen met vertrekkende gasten;
  • Promoten van arrangementen, dagaanbiedingen en producten;
  • Aannemen en eventueel afhandelen van klachten;
  • Adviseren en toelichten aan eerste medewerker receptie;
  • Lichte administratieve werkzaamheden;
  • Verstrekken van algemene informatie aan gasten;
  • Beheren van de gebruiks- en verbruiksvoorraad;
  • Zorgdragen aan een representatieve werkomgeving.

Gastheer/gastvrouw

De gastheer of gastvrouw draagt zorg voor een aangename ontvangst van onze gasten. Daarnaast is de gastheer/gastvrouw gedurende de dag beschikbaar als aanspreekpunt voor informatieverstrekking en begeleiding van de gasten.

Wat zijn de taken van een gastheer/gastvrouw?

  • Aanspreekpunt in het resort tijdens openingstijden;
  • Ontvangen en rondleiden van gasten;
  • Inspelen op wensen en behoeften van gasten;
  • Promoten van arrangementen, dagaanbiedingen en producten;
  • Adviseren en toelichten aan floormanager;
  • Aannemen en eventueel afhandelen van klachten;
  • Overdragen gasten aan de receptie voor de verkoop;
  • Zorgdragen aan een representatieve werkomgeving.
Samen werken aan ontspanning
Bekijk alle afdelingen