Yvette van de Perk
Eerste medewerker beauty
Op de beautyafdeling nemen de heerlijke wellnessgeuren je mee naar de wereld van ontspanning. Als medewerker van deze afdeling doe je daarom ook niets liever dan ervoor zorgen dat de gasten optimaal kunnen genieten van een behandeling. Je kan goed inschatten wat gasten nodig hebben en speelt hier op een persoonlijke en spontane manier op in.
“We hebben hier in een korte tijd een super professioneel, leuk en hardwerkend team neergezet. Daar ben ik wel trots op.”
Yvette van de Perk
Eerste medewerker beauty
Yvette van de Perk is al meer dan 23 jaar werkzaam in de wellness en werkt sinds een jaar als eerste medewerker op de beautyafdeling bij Thermen Barendrecht. “We hebben hier in een korte tijd een super professioneel, leuk en hardwerkend team neergezet. Daar ben ik wel trots op. Je bent als masseur voornamelijk bezig met volledige lichaamsbehandelingen en veel minder specifiek met huidverbetering, wat je misschien als schoonheidsspecialist wel gewend bent. De diverse behandelingen, de dynamische afdeling en het gastcontact maken het werken in een wellnessresort juist zo leuk. Maar ook het goede contact met mijn collega’s maken voor mij dat ik met plezier naar mijn werk ga.”
Ontroerende behandelingen
“Het blijft voor mij bijzonder en speciaal wanneer mensen echt geëmotioneerd raken tijdens een behandeling. Een wat oudere man was na het overlijden van zijn vrouw al vijf jaar niet meer aangeraakt. Tijdens een behandeling moest hij ontzettend huilen, was hij me dankbaar en leefde weer helemaal op. Dat zie ik als een compliment en ontroert mij echt, daar doe ik het voor.”
Binnen de afdeling beauty, massage en rituelen zijn er verschillende functies: een floormanager beauty, een eerste medewerker beauty, een eerste medewerker wellnessrituelen, een saunameester, een schoonheidsspecialist, een masseur en een medewerker wellnessrituelen.
Wat zijn de taken van een schoonheidsspecialist of masseur?
– Uitleg geven en bespreken van eventuele wensen;
– Uitvoeren van diverse gezichts- en lichaamsbehandelingen;
– Gereed maken van te gebruiken apparatuur;
– Je bent medeverantwoordelijk voor een representatieve werkomgeving;
– Advies en verkoop van producten;
– Beheren van gebruiks- en verbruiksvoorraad;
– Je signaleert tekortkomingen/defecten.