Fabien Vlet
Eerste medewerker schoonmaak
Om gasten te laten genieten van een ontspannen dagje wellness, is het natuurlijk belangrijk dat het wellnessresort schoon en opgeruimd is. Een medewerker schoonmaak doet daarom niets liever dan ervoor zorgen dat het resort er stralend en netjes uitziet. Je bent medeverantwoordelijk voor het waarborgen van hygiëne, orde en netheid van het gehele resort.
“Alles begint met een goede schoonmaak outfit. Trek iets aan dat comfortabel zit en zet een lekker muziekje op. Dan is het belangrijk dat je boven begint en langzaam naar beneden werkt, zo van de spinnenraggen naar de vloer.”
Fabien Vlet
Eerste medewerker schoonmaak
Iedere ochtend, voordat het resort open gaat, moet alles spik en span zijn. “Dat is best een hele opgave”, zegt Fabien met een grote lach op haar gezicht. “We beginnen om 05:45 uur en er zijn heel veel afdelingen. We moeten dus goed samenwerken om alles op tijd af te krijgen. Gelukkig lukt dat altijd!” Samen met de technische dienst start Fabien de dag op en zet ze iedereen uit haar team aan het werk, alles om ervoor te zorgen dat het resort om 10:00 uur de gasten kan ontvangen. Iedereen heeft zijn eigen gedeelte in het resort en gaat gemotiveerd aan de slag.
Samenwerken als gezin
Fabien werkt nu al acht jaar met veel plezier bij Elysium. “Mijn partner werkt hier ook. Zo ben ik er ook terecht gekomen en zo is ook mijn dochter hier begonnen. We werken dus echt samen als gezin, ik vind het leuk dat dat gewoon kan binnen dit bedrijf. Maar ook mijn andere collega’s zorgen ervoor dat ik het naar mijn zin heb. Als het op de werkvloer gezellig is, is iedereen gemotiveerd en doen we het werk sneller en beter. Ziet alles er goed uit? Dan kan ik ook met een voldaan gevoel weer naar huis.”
Binnen de afdeling schoonmaak & facilitair zijn er verschillende functies: een floormanager schoonmaak & facilitair, een eerste medewerker schoonmaak, een eerste medewerker facilitaire dienst, een medewerker schoonmaak en een medewerker facilitaire dienst.
Wat zijn de taken van een medewerker schoonmaak?
– Algemene schoonmaakwerkzaamheden;
– Signaleren van mankementen;
– Controleren van ruimtes op reinheid;
– Ordenen van inventaris;
– Reinigen van sanitaire ruimtes; ·
– Beantwoorden van vragen van gasten;
– Communiceren van verbeterpunten aan leidinggevende;
– Aanvullen van verbruiksartikelen.