Binnen de afdeling receptie zijn er verschillende functies: een floormanager receptie, een eerste medewerker receptie en een medewerker receptie.
Wat zijn de taken van een medewerker receptie?
– Ontvangen en inchecken van gasten;
– Vertrekkende gasten uitchecken;
– Promoten van arrangementen, dagaanbiedingen en producten;
– Aannemen en eventueel afhandelen van klachten;
– Adviseren en toelichten aan eerste medewerker receptie;
– Verstrekken van algemene informatie aan gasten;
– Zorg dragen aan een representatieve werkomgeving.
Sharon Landvreugd
Medewerker receptie en assistent vestigingsmanager
Gasten volledig én ontspannen met een glimlach weer naar huis laten gaan, dat is jouw missie als medewerker receptie bij BeWellness. Je bent de eerste én de laatste indruk, je zorgt voor een vlotte en vriendelijke in- en uitcheck, duidelijke uitleg en een warm welkom.
‘’Ik ben iemand die graag wil leren en ik heb het gevoel dat daar echt ruimte voor is, zo ben ik naast receptioniste ook assistent vestigingsmanager.’’
Sharon Landvreugd
Medewerker receptie en assistent vestigingsmanager
De gepassioneerd receptionist en assistent vestigingsmanager Sharon Landvreugd werkt nu zo’n 17 jaar bij Thermen Holiday. “De verwachting van de gasten is hoog en dat is ook wat wij moeten leveren. Gasten verdienen het om weer ontspannen de deur uit te gaan. Heel veel gasten geven bij binnenkomst al aan dat ze echt toe zijn aan een dagje wellness. Wij willen het bezoek van de gasten echt compleet maken.”
Maak een sport van sales
Bij deze functie komt ook een beetje sales kijken. “Onderling maken we er een echte sport van. Als alles aan het einde van de dag is bijgeboekt en de masseurs zijn volgepland, kijken we wat er nog meer verkocht kan worden. Daarnaast ben je natuurlijk ook gewoon het aanspreekpunt van het resort. We hebben spitsuren voor het inchecken en in de tussentijd kunnen we andere afdelingen ondersteunen.”
Ontdek de taken van een medewerker receptie
Bij Thermen Holiday in Schiedam zit ook de customer service afdeling van BeWellness. Hier komen alle vragen via het contactformulier van de websites binnen. “Vaak laten we nieuwe receptionistes hier ook even meekijken, zodat ze alles leren over het wellnessresort en de systemen waarmee we werken. Verder loop je in de eerste weken samen met een buddy en krijg je een rondleiding. Op die manier leer je ook je collega’s kennen en kan je samen de gasten met een glimlach van een mooie dag voorzien.”
Samen werken aan ontspanning
Bekijk alle afdelingen